afglopen week

11 november 2012 - Foz do Iguaçu, Brazilië

liefste thuisfront,

aankomen in Rio de Janeiro was nogal overweldigend aangezien we gedropt werden in het drukste en vuilste stuk van Rio. Maar dit wende snel, we maakten tijd voor een ruime avondwandeling en vertrokken de dag daarop naar de weidse stranden van Ipanema. Veel zonnebadend volk, veel joggers, opvallend veel gays,,,

Na Ipanema trokken we naar Santa Teresa om daar het befaamde Cristo Redento te bezichtigen( zie fotos) en het gezellige Santa Teresa zelf. Om daar te geraken moesten we een flinke eind omhoog lopen, gelukkig kwamen we daar Christian en zijn gezin tegen die ons tot helemaal vanboven wou brengen in zijn KIA 4x4 (Wat in Brazilie vergelijkbaar ia met een Jaguar of Porsche) Hij stelde ons bovendien voor om bij hem te overnachten in zijn guestroom/suite. Dat deden we ook , en maakten daar ook kennis met zijn tuinman en drie meiden.

Het centrum van Santa Teresa bestaat vooral uit gezelige cafeetjes, restaurants en straatmuziek. Maar de Must see zijn de trappen of Escadaria Selaron(foto).

Van daaruit trokken we naar het rustieke dorp aan zee, Paraty. Iddylisch, warm, en te klein om langer dan twee dagen te blijven. Omdat we hier beseften dat onze centen er toch wat te snel vandoor gingen besloten we om een lift driedaagse te starten, die ging via Ubatuba, langs Caraguatatuba, São Sebastão naar Maresias, the best volgens Hique die we daar ontmoetten en ons een rondleiding gaf. Ook hij bood ons een een slaapplaats aan met avondbbq en ontbijt aan, maar er hing een prijskaartje aan die all inclusive. Wat uiteindelijk wel een mooi aanbod bleek te zijn. Verder zocht hij ons nog een boottocht en overbodige souveniers aan te smeren maar daar hebben we vriendelijk voor gepast.

Santos was de volgende bestemming maar daar was weinig aan. Veel regen, geen hostels, geen Neymar en de stank van uitlaatgassen. We besloten terug nqqr het busstation te gaan en een ticket naar Curitiba te kopen, deze bus was echter volzet en daarom trokken we onmiddelijk naar het verre Foz do Iguaçu, op het drielandenpunt tussen Brazilie, Argentinie en Paraguay. Hier zijn we dus veilig en wel, na een busreis van 20 uur, klaar om van de watervallen en het goedkope Paraguay te genieten.

Tot volgende week. x

Persoonlijke boodschappen:

Kimmie: een muziekaal pareltje: funky favela, hier zeer populair in de achterbuurten en  lijkt me wel leuk voor een komend feestje met de girls;)

1. Vauken:
    12 november 2012
    Haha, thx voor de tip! Indeed, zeer funky :)
    Ben alleszins al zeer jaloers..
    Geniet er nog van, en opgepast voor de zandvliegen eh ;)
    x
  2. Nadine:
    14 november 2012
    hey daar !
    super precies tot nu toe ?!
    geniet ervan hé mannen xxxx van het Moes-front
  3. Victor:
    16 november 2012
    Super schone foto's...
    Lijkt me allemaal wel chill daar :) blijf zo maar verder doen!
    X
  4. Lieve D'heer:
    20 november 2012
    Annelies en Staf, ziet er alleszins tof en mooi uit!
    geniet van deze trip! ;-)
    lieve en peter