Van mijnfeesten in Potosí naar Incaroutes in Chataquilla

8 februari 2013 - Saipina, Bolivia

Potosí bleek iets groter dan verwacht en ze zijn nog steeds ijverig aan het bijbouwen, jammer dat er zo weinig van de huizen worden afgewerkt, baksteen troef. Tijdens onze wandeling door de wijken heen stuitten we op de verering van de lokale mijngod, El Tio. Mijnfeesten gelijk da ze zeggen. Daar dansten we met de locals elkele traditionele dansen rond de mijnopening. De mijnwerkers deden nog een poging tot zatvoering, maar ook op 3500 meter hoogte blijkt een Belg beter tegen bier te kunnen dan onze Boliviaanse vrienden.

Volgende stad op onze lijst, Sucre.  Grote stad, dus trokken we de stad uit op zoek naar het authentieke Bolivië. Hiervoor moesten we ofwel het locale bussysteem gebruiken of het "camione"netwerk: camions volgepropt met mensen.  De camione was al zonder ons weg dus namen we de bus, ook volgepropt, richting Chataquilla. Wat geen dorp bleek te zijn, maar wel het begin van de Incaroute richting dal. Daar was ons een hostel beloofd, maar na twee uur stappen en het vallen van de nacht, vonden we enkel de stal van Augustina (zie fotos). Authentiek Bolivië gevonden dus. Net op tijd binnen voor een sterk staaltje regenseizoen. Ook bij lichtendag vonden we het dorp niet terug en werden we, met een lege maag, gelukkig opgepikt door een bus richting Sucre.

1. Skicompagnie:
    14 februari 2013
    Dag annelies en staf, groetjes van op de berg van vouke en zijn maatjes, we zijn aan onze laatste avond, we gaan er nog een eindje breien aan een fantastische week, amuseer jullie nog een beetje maar doe die ring uit je neus, grapje van vouke, prosit
  2. Anke:
    18 februari 2013
    Annelies en Staf, jullie verhalen blijven leuk om te lezen en de foto's zijn weer eens de moeite waard! Vorige week hadden we onze inleefweek, wat ook dolle pret was, maar natuurlijk niet te vergelijken is met de avonturen die jullie daar beleven! Bij ons was het vooral een heen en weer van spullen stelen tussen de jongens en de meisjes! En deze keer hebben we ons niet in een WC verstopt voor een uur, chance want dat ging ik niet meer overleven denk ik! Het werd vooral een big clash, en we zijn gewonnen! Doe dat daar nog goed he!