100 jaar terug

20 november 2012 - Santa Rosa, Paraguay

Met als bestemming Laguna Blanca, kwamen we voorbij enkele interessante dorpjes waar de tijd leek stilgestaan te hebben. Onverharde wegen, paard en kar, bussen die bij ons 30 jaar geleden al afgekeurd werden en ga zo maar door. De laatste bus naar Laguna Blanca sloeg alles. Maakt meer lawaai dan een vliegtuig en een gebroken rug bij aankomst is geen uitzondering, maar is quasi het enige voertuig dat passeert langs deze godverlaten zandweg en ons naar het even godverlaten en verscholen paradijs kan brengen. Waar de anaconda zich schuilhoudt en paarden vredig langs de laguna grazen.

De weg terug was iets minder mooi aangezien we na een wandeling van 2 guarini-km in de verschroeiende zon onze bus net misten. Na een uurtje verder bakken langs de kant van 'de weg'  konden we een lift versieren van een camionchauffeur die zijn laadbak ter beschikking stelde. Nog nooit waren wij zo'n vuile moemers

1. Lieselot:
    23 november 2012
    Ow boy, die bus klinkt inderdaad niet echt van deze tijd :)
    Maar aan jullie verhalen te lezen, zijn er daar in het verre Zuid-Amerika wel meerdere dingen lichtjes anders dan hier. Fijn dat jullie zoveel verschillende ervaringen kunnen opdoen!
    Geniet er van!
    X-
  2. Stefanie Leirens:
    24 november 2012
    Veel plezier op jullie trip! Jammer dat jullie niet langs Mexico passeren
  3. Valerie (Withofs):
    29 november 2012
    Amaaai, dik jaloers! :)
    Geniet er nog 200% van!!
  4. Astrido:
    29 november 2012
    Joew avonturiers!
    Echt plezant om jullie verhalen te lezen en foto's te checken:)
    Het landschap is daar precies wel heel schoon en het weer ook aan jullie zomeroutfits te zien (ofwel hebben jullie gewoon geen warme kleren mee natuurlijk :p).
    En fak maatje, khoop voor jullie dat die anaconda's zich goed schuilhouden, want kheb dat hier eens opgezocht en dat is dus wel een slangensoort die zoogdieren opeet eh... gelukkig zijn er ook nog paarden:p . Maar wees toch maar voorzichtig lieverds :) en geniet van jullie zalige trip hee!
    Djeur!
    P.S. kleine Carnie we hebben u hier al vree gemist zennej
  5. Eline:
    30 november 2012
    Annelies en staf!

Wat ziet dat er daar helemaal geweldig uit.. Stiekem ben ik toch zo'n beetje jaloers, wat een belevenis! Jullie doen dat daar goed klaarblijkelijk!
    Ik lees vol spanning de leuke verhalen en kijk met een glimlach naar de prachtige, pakkende, adembenemende... Foto's :)))
    Als ik mijn ogen sluit en het me even inbeeld, lijkt het net alsof ik daar bij jullie ben! (Ik zit me dan wel dicht bij de chauffage, want anders is dat inbeelden echt onmogelijk, het is hier zo koud :( )

Ik hoop snel een nieuwe historie en vele foto's te kunnen bewonderen.. We zijn wel al 30 november heee! Blijf eens up to date!
    Ik wacht in spanning af :)

Doe dat nog goed daar, geniet ervan! Het gaat namelijk snel, al een maand gepasseerd! Als ik even egoistisch mag zijn is dat voor mij een leuke zaak, nog maar 5 maand en jullie zijn al terug, joepieeee!! Ik kijk er al naar uit, want jullie worden misschien wel een heel klein beetje gemist hoor :)

Amuseer jullie nog, maak nog veel mee, maar wees vooral voorzichtig he tortelduifjes :)

Tot snel,
    Kusjes Eline

Ps: skype is mij echt aant saboteren! Ik maak dertigduuuuuzend profielen aan en da macheert nie! Ik zal echter volharden in mijn boosheid en ooit wel eens slagen in mijn opzet :)

Juuuuuu xoxoxoxo
  6. Vauken:
    3 december 2012
    Liefste zusje en schoonbroertje,
    ik ben er het hart van in dat ik nooit thuis ben telkens als jullie skypen, en dat is niet omdat ik nooit thuis ben, just bad timing :)
    Ik wacht dus in spanning af op jullie volgende avontuurlijke verhaal en de volgende reeks prachtige foto's! En hopelijk tref ik jullie binnenkort eens op skype!
    Ohja, en heb je mijn mailtje gelezen dat ik een tijdje geleden heb gestuurd? Zoniet, doen! ;)
    De volgende weekend-update volgt binnenkort, want ik en Stridie hebben grootse plannen!

Amuseer jullie nog!
    Big kiss from your favourite sis! ;)
    x