Encarnacion - Posadas

26 november 2012 - Encarnación, Paraguay

Het is weer een poos geleden, wegens weinig fotomateriaal en inspiratie tot schrijven. Soms heeft een mens tijd nodig om alles te laten bezinken. Bij deze, het is bezonken. Encarnacion, laatste stop in Paraguay en dus beslisten we hier fietsen te kopen gezien de lage prijzen. Zo geschiedde, en bij de foto's kan je ze nog zien blinken. De zoektocht naar een bagagerek en fietszakken verliep minder vlot. In Paraguay rijden ze amper met de fiets en Argentinie kampt met importproblemen. Het rekje hebben we uiteindelijk gevonden maar, hoewel we ons in de bicicleteria bevonden, mochten we het zelf monteren. Bleek dat wij er meer van kenden dan de veloman zelf. Hallo Paraguay. Ciao Paraguay.

Trots trokken we met onze nieuwe fietskes naar de grensoversteek waar we al snel weer voor een volgende uitdaging kwamen te staan. Per velo de Rio Parana over was ten strengste verboden. Liften dus, wat minder moeilijk was dan verwacht. De eerste camionette was bereid ons mee te nemen. Enkele moeizame gesprekken later komen we aan te Posadas, waar we onze Guarini's wisselden voor Pesos. Nog even werden we verdacht van import wegens te fancy fietsen maar konden al snel onze tocht verderzetten.

Het verschil met Paraguay was immens. De Argentijnen hier doen een poging zo westers mogelijk door het leven te gaan. Goed geprobeerd maar ze zijn er toch nog niet helemaal.