Ciudad Del Este

15 november 2012 - Ciudad Del Este (city), Paraguay

Na de argentijnse watervallen weren we aan de grens van Ciudad del Este in Paraguay gedropt, wat als shoppingwalhalla bekend staat in Zuid-Amerika. Dit viel iets anders dan verwacht uit aangezien alle winkels (lees: kraampjes) zich op het voetpad bevinden. Zie het als jaarmarkt in zele maar dan 100 keer groter en drukker. We maakten daar ook voor het eerst kennis met de tereré, een koude kruidendrank die ze de hele dag meesleuren in hun 5l thermos, die ze met plezier rondgeven aan een tereréloze medemens. Waar er geen kraampjes op straat stonden, lagen wel mensen of plastic zakjes. Lijmsnuiven domineert op sommige plaatsen het straatbeeld maar niemand die er hier nog raar naar omkijkt. Ons heeft het alleszins wel geraakt waardoor we dit niet zomaar aan ons wouden laten voorbijgaan. Pannenkoeken zouden een mooi en haalbaar gebaar zijn. Traag maar zeker maakten we ons gasvuurke warm en brachten deze tot bij hen. Nog weinig ons zo warm onthaald gevoeld ondanks we niks verstonden van hun straatGuarini. Foto´s vertellen meer.

Verder bezochten we ook Itaipú dam in de hoop daar ergens te kunnen zwemmen maar daarvoor moesten we blijkbaar weer de grens over. De dam dan maar eens bezocht, die Paraguay  voor 80% van electriciteit voorziet. Hiervoor moesten watervallen groter en impressionanter dan die van Iguazu gesloopt worden.

En ohja, onze nacht van de trappist was ook een succes ;)

1. Pit en tante Linda:
    26 november 2012
    Yow de mannen,

Wat me, naast verrassende en originele foto's opvalt, is de schrijftrant. Reuze! Mag ik één keer raden wie schrijft?
  2. Staf:
    27 november 2012
    Das liesje, een echte topper!
    In zele alles omder controle Pit?
    groeten,

Staf en Annelies