Laatste loodjes richting Buenos Aires

17 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

De laatste kms gingen sneller dan verwacht. Onze route lag al vast maar had iets minder te bieden dan verwacht. De verlaten wegen naar tussenliggende dorpjes waren vaak eindeloos en idyllisch. Helaas waren de dorpjes vaak even verlaten, wat tot een gebrek aan slaapplaats leidde. Hierdoor moesten we onze etappe meermaals verdubbelen, wat nog zo vervelend is als je de aankomst van de oorspronkelijke etappe al met de nodige cervezas gevierd hebt. Na 90 km, met het bier in de benen, ben je toch blij bij pit Jose en mit Andrea op 'hotel' te mogen.

Vanaf Arrecifes kwamen we op de R8 richting Buenos Aires terecht. De baan bleek te druk voor fietsers, meer als eens moesten we het asfalt voor de graskant ruilen als er claxonerende 20 tonners op ons afstormden. Als je daar nog eens een spetterpoep van formaat aan toevoegt, krijg je een wel zeer aangename rit. Maar geen nood, we zijn veilig en wel aangekomen in BA.