BA

22 december 2012 - Buenos Aires, Argentinië

Onze hostel lag al vast om volgeboekte hotels en stijgende prijzen wegens feestdagen te vermijden. Het centrum binnenrijden was aan de drukke kant maar verliep verrassend vlot. Onze hostel is jeugdig en internationaal: Bar, pooltafel, dakterras, ... Het enige nadeel is dat we onze kamer delen met 10 andere stinkaards, wegens budgetbesparingen. Want het stadsleven is duur.

Onze eerste dag werd gevuld met rust en een avondje pool tussen pot en pint. Ook tussen pot en pint kwamen dr House en Karen van Down Under ons vergezellen. Dr House verdiende blijkbaar goed zijn boterham en voorzag ons steeds op tijd van Stella en Ugi's pizza (3.5eur voor grandes pizza!).

BA, stad van horsepolo, maar blijkbaar ook van paardenraces. Hippodromo de Palermo voorziet ons van een hele dag paardensport en gokplezier, maar vooral gokplezier. Gelukkig was er tegen het vallen van de avond storm op komst, anders was onze geldbeugel leeg tegen de laatste race. Vandaag vond de argentijnse finale horseball plaats, wat we uiteraard niet wouden missen. Een nogal bruuske sport waar de nodige gewonden vallen. Zowel paard als ruiter gaan wel eens tegen de grond. Het ruige broertje van polo, me dunkt. Aangezien dit terrein grensde aan de racetracks, zijn we daar wederom ons potje gaan gokken.

Verder biedt BA alles wat elke grote stad te bieden heeft: eten, drinken, shoppen en sloppenwijken. Wij kozen voor het kleurrijke maar gevaarlijke La Bocca. Een pareltje van een wijk, althans de 5 straten die van toeristen zijn voorzien.

Vrolijk Kerst aan iedereen!

1. Kris, Karen en Vic:
    23 december 2012
    Fijne kerstdagen daar! Geniet van al dat moois!

Groetjes,
    Kris, Karen en Vic

ps: vulkaan is niet echt in jullie buurt hoop ik....
  2. Vauken:
    23 december 2012
    Me so jealous, het wordt erger en erger met elke foto die ik zie en elk verhaal dat ik lees.. Mijn cursussen mogen tegenwoordig dan bijna even kleurrijk zijn als La Bocca, het is hier toch niet zo leuk en mooi als waar jullie allemaal vertoeven...
    Maar voor ons is het bijna pakjes-tijd, HoHoHo!

Have a Holly Jolly Christmas!
    x
  3. Stqf:
    23 december 2012
    Nog geen Vulkaan gezien hier..
    Die zijn voor later in onze trip
    Vrolijk kerstfeest
  4. Lieselot:
    23 december 2012
    Broer vecht blijkbaar nog altijd met de qwerty-klavieren :)
    Fijne feesten Staf en Annelies!
  5. Tim:
    Een warme kerst gewenst!
    Veel plezier in La Bocca! Al voetbalmatch gaan zien daar?
  6. Charlotte:
    23 december 2012
    Als ik het goed voor heb kan je je hart er wel ophalen met al die paarden ;) Knappe foto's en verhaaltjes, echt iets om jaloers op te zijn in deze minder leuke tijden voor de Belgische studenten:)
    Uiteraard ook nog fijne feesten van mij gewenst!
  7. Leide:
    24 december 2012
    Staf en Annelies,
    Een fijn eindejaar van ons allemaal!
    grt
    Frtiz en Leide
  8. Lorie:
    24 december 2012
    Ik wens jullie Onvergeetbare Feestdagen daar.
    Ik heb liefst sneeuw "met deze dagen" maar ik denk dat imaginaire sneeuw niet zal kunnen tippen aan jullie Kerst en kleurrijke start van 2013.
  9. Anke:
    26 december 2012
    Prettige feestdagen gewenst in jullie warme oorden! Verhalen om jaloers op te zijn!!
    Kusjes!
  10. An:
    27 december 2012
    Héé Annelies en Staf,
    alvast een gelukkig nieuwjaar!
    Aan de verhalen en de foto's te zien zetten jullie dat sowieso onvergetelijk in !
  11. David De Mets:
    27 december 2012
    Yow,

Kom mij eens halen jong!!!
  12. Lieve D'heer:
    30 december 2012
    naar we vernemen in 't nieuws: zeer warme temperaturen bij jullie, terwijl wij hier alle dagen kletnat worden! Om jaloers op te zijn. Geniet ervan, en prettig eindejaar gewenst!
  13. Sarah:
    31 december 2012
    Vier ze goed vanavond hé, Sloebers!